Textilhuset Zeer AB
Företaget har sitt säte i Nässjö. Företagets postadress är Rådhusgatan 25, 571 31 Nässjö.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@textil-huset.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@textil-huset.se

Leverans
Våra normala leveranstider är 1-5 arbetsdagar. För en sömnadsorder är leveranstiden normalt 5-15 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger hanteras först nästkommande arbetsdag.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@textil-huset.se

Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. För våra ätbara produkter är momsen 12%.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Frakt
Vår frakt kostar 99 kr. Vid köp över 999 kr är det fraktfritt. Beställs gardinskenor som är längre än 1,2 m så tillkommer kostnad för lång gods. Din orderbekräftelse kommer då att uppdateras med faktisk lång gods kostnad i samband med att vi bokar din frakt.

Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Vid ej uthämtat paket som går i retur till oss, betalas varans värde åter med avdrag för returfrakt på 99 kr.

Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@textil-huset.se I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Vi kommer göra ett avdrag på återbetalningsbeloppet motsvarande frakten, normalt 99kr.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid:

Måttbeställda uppsydda produkter och solskydd, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel. Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@textil-huset.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet samt ta foto på förpackningen om denna är skadad. Reklamation måste ske senast två dagar efter uthämtat paket.

Om Textilhuset inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Alla våra uppsydda produkter kommer att på baksidan eller annat lämpligt ställe märkas med en tyglogo ca 1,5×2,5 cm. Önskar du att den ej sys fast vänligen skriv det i samband med din beställning.

Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se https://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Varukorg0
Det finns inga produkter i varukorgen!
Fortsätt handla
0